środa, 12 czerwca 2013

Pomidory nadziewane kaszą i szpinakiem

A na obiad:

Pomidory nadziewane kaszą jęczmienną i szpinakiem:


  • 9 łyżek kaszy jęczmiennej
  • 9 pomidorów
  • 1/2 cebuli (pokrojonej w drobną kosteczkę)
  • 2 ząbki czosnku (drobno posiekane)
  • 2 łyżeczki oleju
  • 150 g mrożonego szpinaku
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • sól, pieprz czarny, suszony majeranek, suszona bazylia, ostra papryka w proszku


Sos sojowo-jogurtowy:


  • 100 g jogurtu greckiego
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • sok z wydrążonych pomidorów
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1/4 łyżeczki imbiru
  • 1/4 łyżeczki pieprzu ziołowego
Kasze ugotowałam w osolonej wodzie.Odstawiłam do wystudzenia. Pomidory umyłam, odkroiłam kapelusze, wydrążyłam miąższ do dużej miski. Nadmiar soku przelałam do szklanki (będzie potrzebny do sosu). Na patelni rozgrzałam 1 łyżeczkę oleju, wrzuciłam  pokrojony drobno miąższ i kapelusze. Dodałam cebulkę i czosnek. Smażyłam do częściowej redukcji płynów. 


Zdjęłam z ognia, zostawiłam do ostudzenia. Doprawiłam solą, pieprzem, ziołami. Wydrążone pomidory posypałam solą i postawiłam "do góry nogami", aby wyciekł nadmiar soku. Szpinak rozmroziłam (użyłam do tego mikrofali). Wymieszałam kaszę, szpinak, i podsmażone pomidory razem.



 Dodałam łyżkę sosu sojowego i ostrej papryki. Blachę nasmarowałam łyżeczką oleju. Piekarnik nastawiłam na 160 stopni. Wypełniłam pomidory farszem. Farszu nakładałam z górką. Ułożyłam na blaszce. Piekłam w 160 stopniach przez 20 min.






W czasie gdy pomidory się piekły zrobiłam sos. Na patelnię wylałam sos, który odlałam z wydrążonych pomidorów, łyżkę sosu sojowego i doprowadziłam do wrzenia. Dodałam przyprawy. Gotowałam 2-3 minuty. Do miseczki wyłożyłam jogurt grecki, dodałam do niego sos z patelni, energicznie wymieszałam.

Pomidory podawałam na gorąco z sosem.



Jeden nadziewany pomidor ma ok. 85 kcal.
Cały sos to 140 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz