środa, 12 czerwca 2013

Na dobry początek - placuszki z mąki żytniej.

Amatorka w dziedzinie blogów kulinarnych, wegetarianka na diecie, przedstawia swój pierwszy przepis:

PLACUSZKI Z MĄKI ŻYTNIEJ:

  • 1 jajko (osobno białko i żółtko)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki wody
  • 7 łyżek mąki żytniej*
  • 2 łyżki otrębów owsianych
  • szczypta soli

*moja mąka żytnia to samoróbka. Dostałam od babci trochę żyta, więc zmieliłam i wyszło.

Białko ubijam ze szczyptą soli na sztywno. Żółtko mieszam z mlekiem i wodą. Następnie dodaję do niego proszek do pieczenia, mąkę i otręby. Ubijam trzepaczką. Do masy z żółtkiem dodaję po dwie łyżki ubitego białka. Delikatnie łącze składniki. Smażę na mocno rozgrzanej patelni (ja smażyłam bez tłuszczu, ale jeśli jest potrzeba można delikatnie natłuścić patelnię). Jeden placuszek to jedna łyżka ciasta. Z podanych składników wyszło mi 15 sztuk.

Jeden placuszek bez dodatków ma około 35 kcal.






            Moje placuszki z dżemem agrestowym, jogurtem naturalnym i maminymi poziomkami


                                        I jeden na bogato, z dodatkiem sosu czekoladowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz